Korzyści dla Ciebie

Korzyści dla Ciebie

Jesteśmy tym, co jemy więc spożywając nasze makarony dostajesz cały wachlarz składników odżywczych, mnóstwo energii,  pełnię sił witalnych i wysoką odporność organizmu.

Wybór makaronów jest bardzo szeroki. Wszystkie produkujemy tylko i wyłącznie z ekologicznej i 100% mąki:

 

Orkisz to gatunek zboża, który na długi czas został zapomniany przez ludzkość, dzięki czemu ominęły go wszelkie modyfikacje. Więcej – jest na nie odporny. Posiada własną ochronę - łuska orkiszu jest tak mocna, że chroni ziarno przed zanieczyszczeniami środowiska włącznie z promieniowaniem radioaktywnym.

Gryka gości na naszych stołach nieprzerwanie, przez cały czas od stuleci, więc jej pozytywne działanie na organizm jest znane i pamiętane. Nasiona gryki zawierają nawet do 16% białka. Pod względem wartości i strawności jest ono zbliżone do białek roślin strączkowych i bije na głowę białka pochodzące ze zbóż.

Mąka ryżowa z której tworzymy makaron w porównaniu z pszenną jest mniej kaloryczna ‒ 100 g zawiera ok. 340 kcal. Jest produkowana zarówno z ryżu białego jak i brązowego. Jeśli chodzi o właściwości zdrowotne, mąka z białego ryżu nie odbiega od ciemnej mąki ryżowej. Jest bogata w te same minerały a co najważniejsze, jest lekkostrawna, tym samym polecana w dietach.

Ziarno żyta zawiera więcej dobrze rozpuszczalnego błonnika niż pszenica, co zapobiega wchłanianiu tłuszczu i innych składników odżywczych w jelitach. Makaron żytni jest doskonałym źródłem składników mineralnych, takich jak : żelazo, fluor, kwas foliowy, sód, potas, wapno, jod. Wspomaga proces budowy tkanki mięśniowej, oczyszcza i odbudowuje naczynia krwionośne.

Mąka kukurydziana z której otrzymuje się makaron zawiera więcej błonnika niż mąka pszenna, nie zakwasza tak bardzo organizmu a tym samym pomaga zachować równowagę kwasowo-zasadową. Makaron ten ma wyjątkowy smak i piękny, złocisty kolor. Polecany jest osobom, które stosują diety niskobiałkową oraz cierpiącym na choroby nerek lub wątroby.

Białko Quinoa (komosy ryżowej) jako jedno z nielicznych białek roślinnych zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, które nie są syntetyzowane w organizmie i muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. Spożywając makaron z quinoa dostarczamy 2 razy więcej żelaza i witaminy E niż jedząc makaron pszenny.

Owies jest źródłem luteiny, która chroni oczy, wyostrza  pamięć i upiększa skórę. Makaron owsiany zawiera wysoki poziom błonnika który równoważy poziom cukru we krwi, białko i tłuszcze. Wzbogacenie codziennej diety o owies jest zalecane osobom cierpiącym na cukrzycę i choroby układu krążenia.

W medycynie chińskiej groch uchodzi za warzywo niezwykle energetyczne, mocno rozgrzewające, wzmacniające żołądek, śledzionę, nerki i trzustkę. Zawarty w grochu potas pomaga regulować rytm serca i ciśnienie krwi oraz wspomaga krążenie tętnicze.

Kasza jaglana (proso) zawiera bardzo cenną krzemionkę i antyoksydanty dzięki czemu, zapewnia zdrowy i ładny wygląd Twoim włosom, paznokciom i skórze. Lecytyna zawarta w prosie wspomaga pamięć i koncentrację.